fbpx

Dali ste si v plávaní dlhšiu pauzu? Máme pre vás 5 tipov, ako sa dostať opäť do formy.

 Kategória: plávanie

Zima je pre mnohých športovcov skúškou. Sviatky, jedlo, relax, krátke dni… a na šport akosi „nezostáva“ čas. A niekedy nie je na vine ani ročné obdobie. Jednoducho nemáte svoje dni. To je v poriadku. Ale ako sa dostať naspäť do formy, keď ste už opäť pripravení skočiť do bazéna?

Vedci uskutočnili výskum, v ktorom testovali 15 skupín plavcov rôznych vekových kategórií. Každý zo skupiny musel na konci svojho bežného tréningu zaplávať 400m voľný štýl. Po štvortýždňovej pauze bol ich čas o takmer 4 % pomalší. Ak ste si dali aj vy dlhšiu pauzu, nezúfajte. Máme pre vás 6 skvelých tipov, ako byť opäť fit!

Dajte sa do pohody

Po pauze máme asi všetci rovnaké nastavenie – prvý deň tréningu musí byť na maximum! Ale to je veľký omyl. Vaša psychika sa možno bude po tréningu tešiť a budete si pripadať ako majster sveta, no z dlhodobého hľadiska si veľmi dobrú službu neurobíte. A zvlášť nie svojmu telu. Neznesiteľná svalovica zaútočí už na druhý deň a je viac než možné, že ďalší tréning vynecháte. Myslite radšej na staré známe „pomaly ďalej zájdeš“.

Majte reálne očakávania

Ak plávate po niekoľkotýždňovej pauze, určiť si svoj cieľ je kľúčové. Pokiaľ očakávate, že budete „presne tam, kde ste skončili“, musíme vás vyviesť z omylu. Chvíľku to potrvá. Prvé zábery vám budú pripadať priam zvláštne, akoby ste plávali v cudzom tele. Ale vydržte, nedovoľte frustrácií prebrať vedúcu pozíciu. Každý ďalší krát na bazéne sa snažte byť o trošku lepší a uvidíte, že to pôjde.

Pracujte na technike

Po prvých minútach v bazéne asi už tušíte, že to nebude žiadny heroický výkon. Ale kto hovorí, že rýchlosť či veľký počet bazénov je základ? Teraz máte ideálnu príležitosť zapracovať na svojej technike. Vyhýbali ste sa už dlhšie správnemu dýchaniu? Pozícia tela by mohla byť tiež lepšia? Choďte do toho! Na konci mesiaca z vás bude úplne iný plavec.

4 plavecké štýly, o ktorých ste ani netušili, že existujú: Zaplávali by ste si ich?

Myslite na rozcvičku

Telo je po dlhšej pauze v odpočinkovom móde, svaly nie sú zahriate, ponaťahované, nie sú pripravené na záťaž. Ak na nich vyrukujeme s extrémnym tréningom a ihneď skočíme do bazéna bez najmenšej rozcvičky, koledujeme si o poriadne patálie. Pokojne si doprajte aj 20 minútové zahriatie – vybehnite zopár schodov, poskáčte si, myslite na strečing. Ani auto predsa nevytáčate do šialených čísel na tachometri hneď po naštartovaní.

Pochváľte sa

Snaha dostať sa presne tam, kde sme boli, nie je vždy uspokojujúca. Už sme predsa mali ten skvelý čas, naša vytrvalosť už bola skvelá… Prečo musíme začínať odznova? Tieto vnútorné výčitky pozná každý, kto kedy na moment prestal športovať. Nedovoľte vnútornému hlasu diktovať vám, v čom ste dobrí, aj samotný fakt, že na sebe opäť makáte sa počíta. Sledujte svoje malé výhry pri každom tréningu. Ak vám to pomôže, zapíšte si ich do tréningového zošita. Pomôže vám to, keď budete najbližšie potrebovať nakopnúť.

Trénujte s profesionálnymi inštruktormi! Zdokonalíte svoju techniku, naučíte sa nové štýly a budete motivovaní. V našej ponuke nájdete aj kurzy plávania pre dospelých. Šport Komplex Relax je skvelou príležitosťou, aby ste sa v plávaní posunuli ešte ďalej.